mrjake.blogg.se

Lite om vintervädret i Sverige bara

Kategori: Lite otur att det var den finaste lägenheten än så länge

 
Igår var jag på lägenhetsvisning igen. Om det inte har framgått var vi letar lägenhet så är det alltså i Lund.
 
Det var svinkallt, blåsigt och dessutom snöade det. Jag var påpälsad med tunna träningskläder eftersom jag direkt efter skulle åka iväg och springa en runda innan min träning på kvällen. Fråga mig inte varför.
 
Så medan jag och min mamma sprang runt bland husen och letade efter rätt trappuppgång började jag frysa rätt mycket, och som varje god svensk medborgare så uppfyllde jag min plikt och klagade över vädret. Som svenskar förväntas göra. I ungefär samma veva hittade vi rätt dörr.
 
Och medan vi småsprang mot dörren så imiterade jag livligt Johan Glans när han beskrevs Sveriges väder i Parlamentet för ett par år sedan.
 
Och ja, det kan hända att jag höjde rösten lite väl mycket. Men det måste man göra om imitationen ska vara naturtrogen, för det är precis så Johan Glans gjorde. Och det är väl fan inte mitt fel att mamma öppnade dörren exakt när hon gjorde, det vill säga mitt i min imitation. Så att mäklaren (en kvinna i 60-års åldern med strikta kläder och alldeles för mycket läppstift) på andra sidan ytterdörren bara hörde en del av citatet:
 
"Det är mörkt som i en säck och kallt som i en jävla isbjörns rövhål!"
 
och den delen av citatet som mäklaren råkade höra var när jag ivrigt brölade ut "rövhål" i hela trappuppgången. Ja då är det faktiskt inte mitt fel. 
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=FvM0ryhD5rY
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: