mrjake.blogg.se

Proteinpåfyllning

Kategori: Du blir vad du äter! Synd bara att kebab inte är gjort av biff

 
 
Okej gott folk, eftersom mitt träningspass igår inte riktigt gick som planerat, så kände jag mig tvungen att ta mig till gymmet idag igen. Eftersom gymmet ligger i Lund och jag inte flyttar dit förrän om ett par månader så krävs det diverse kollektivtrafik för att ta sig dit och hem.
 
Och jag tänkte liksom inte riktigt så långt när jag tränade. Så när jag var klar med mitt pass och kom på att det var 45 minuter tills jag skulle kunna ta mig hem samtidigt som magen kurrade efter all träning, så gjorde jag som alla andra rationella människor hade gjort. Det enda vettiga i den situationen.
 
Jag gick och köpte mig en fet kebab med extra vitlöksås och mycket pommes. Det var jag fan värd efter att ha åkt till gymmet två dagar irad!
 
Problemet var ju bara det att det är svinkallt ute den här tiden på året. Och när temperaturen ligger runt nollan så är det en fysisk omöjlighet att äta upp både kebaben och pommesen innan något av det hinner svalna. Så jag fick återigen använda mitt förnuft och gick därför tillbaks till gymmet för att äta inne i värmen istället.
 
Och det kan jag fan säga er, att om man får mycket uppmärksamhet när man behöver klippa upp sitt hänglås efter 5 minuter första gången man kommer, så är det ingenting. Det är absolut ingenting jämtemot uppmärksamheten man får om man sätter sig med en extra stor kebab med pommes i receptionen precis intill konditionsavdelningen.
 
 
Jag kommer bli kändis på gymmet direkt alltså, det känner jag på mig!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: