mrjake.blogg.se

Alla barnen överlevde när Undergången kom, förutom Lisa för hon spelade Ruzzle

Kategori: Allmänt

Det är nog inte många som har lyckats undgå att hela internet tror att världen kommer gå under idag. Det har diskuterats väldigt mycket kring det här. Hur det ska ske? Kommer det finnas zombies? Följer Undergången våra tidszoner, så att Australien är det första landet som går under? Kommer det finnas zombies? Hur överlever man? Kommer det finnas zombies?
 
Om man överlever, hur överlever man sen anstormningen av statusuppdateringar av typen "JAG ÖVERLEVDE 21/12 2012!! GILLA OM NI INTE GJORDE DET!!" som kommer dyka upp på den dära ansiktsboken?

I USA har försäljningen av överlednads-kit ökat dramatiskt den senaste tiden. I Frankrike har ett berg blivit invaderat av campare som tror att det är enda stället på jorden som kommer bli skonat. 
 
Så idag kom jag på en sjukt bra grej. Fast lite för sent. Men jag tänkte att man borde ha skapat en app som garanterar att man överlever Undergången. Lite som att när Undergången kommer så drar man bara fram sin mobil och visar appen där det står att man ska bli skonad. Och då går Undergången bara vidare till nästa person istället. Sjukt smart tycker jag!
 
Men iallafall. Jag är ju inte en sån person som vill tjäna pengar på andras rädsla. Det är jag ju inte. Så jag har inte gjort en sån app. Tyvärr. Och dessutom kan jag inte göra appar. Så vi har det problemet med. Och i Australien är det ju typ redan den 22/12, så där lär väl marknaden för en sånhär vara begränsad så att säga. Så det är väl inte en helt fläckfri plan, det är det ju inte. 

Men jag tänker mig att man kan ge ut den gratis istället, och skriva att det bara är en beta-version, så man är liksom inte garanterad något. Eller så kan man sätta ett pris på den, men samtidigt lova att om den inte fungerar så får man pengarna tillbaka. 
 
Som tur är lär det ju komma fler domedagar. Det brukar göra det. Så är det någon som kan upplysa mig om när nästa kommer? Någon?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: