mrjake.blogg.se

Första styrkeövningen: "bultsax"

Kategori:

 
Ja kära obefintliga läsare. Då har vi alltså kommit till en punkt då jag tyckte att internet var så fullt av onödigt skit, att jag kände att jag också ville bidra lite. Så jag tänkte dela med mig av en händelse som utspelade sig när jag var på gymmet idag.
 
Ja, jag har faktiskt skaffat gymkort. För jag kände att det var dags. Och för att jag tyckte att det hade gått tillräckligt lång tid efter nyår för att jag inte skulle betraktas som en kille som bara tränar för att han gjorde ett litet dumt uttalande på fyllan strax innan tolvslaget i form av ett nyårslöfte. 
 
Så idag gick jag och köpte gymkort. Köpa gymkort är inte som att köpa mjölk direkt, så det tog en jävla tid. Nästan så man blev bekant med receptionisten kändes det som. Sen när allt var klart och jag hade bytt om så ringde min telefon precis innan jag skulle låsa skåpsdörren.
 
Den som ringde var platschef på ett nytt ställe som jag ska praktisera på om ett par veckor, och hon ringde för att höra lite vem jag var osv. Jag kände att det nog skulle ta en stund, så jag stängde skåpsdörren och klickade i mitt hänglås för att gå ut i gymmet så länge medan vi pratade. 
 
Ungefär en tiondels sekund efter att jag klickade igen hänglåset kom jag på att mina jeans låg i skåpet. Med mina husnycklar i fickan. Med nyckeln till hänglåset i nyckelringen. Så här i efterhand vet jag inte vad som var värst, för det är ungefär lika pinsamt att gorma "helvetes jävla rövhål!" i telefonen till en blivande chef, som det är att behöva be om hjälp i receptionen att klippa upp sitt hänglås.
 
Fem minuter efter att man blev medem.
 
I jämförelse hade det nog fan varit bättre att uppfattas som en nyårs-recruit! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: