mrjake.blogg.se

"Nu ska vi se" sa den blinde, tog en hammare och såg

Kategori: Allmänt

Jaha, då har jag gått och blivit med blogg nu då. "Varför då?" undrar ni. Det gör jag med kan jag säga, men nu blev det såhär. Det finns så klart en anledning, men den kan vi ta en annan gång.

"Vem fan är du då?" undrar ni. Och det är en berättigad fråga! Men jag tror ingen av en kommer orka läsa ett långt inlägg där jag skriver om alla mina vardagliga bestyr, som egentligen är helt ointressanta. Så vi kan väl säga att om ni inte blir helt uttråkad av mig så kan ni komma tillbaka hit ibland när ni har tömt internet på allt viktigt, och lära känna mig lite efter som.
 
Ni som undrar vad det kommer bli av den här bloggen kommer få undra länge till. För jag vet inte riktigt själv. Men jag har tänkt och kommit fram till att det finns tre sorters bloggar.
Den första sorten är den som innehåller vettiga saker, tråkiga men nyttiga saker, som utvecklar den mänskliga arten. En sån blogg har inga läsare.
Den andra sorten kallar jag "Svensson-bloggen". "Svensson-bloggen" handlar om ett helt vanligt Svensson-liv för en helt vanlig person i en svensk småstad någonstans. Oftast läggs den ner efter ett par månader. En sån blogg har lite läsare, typ de närmast sörjande.
Den sista sorten är den som skapades för att författaren behöver något som händer om dagarna. En sån blogg innehåller egentligen totalt meningslösa saker som nyheter om kändisar, vilket smink som är bäst och vad som hamnade i matluckan till frukost. En sån blogg har massvis med läsare. 
 
Jag tänker mig lite att den här bloggen kommer bli en blandning av de där tre. Jag känner det på mig, det kan bli en riktigt härlig mix! Jag har fetmarkerat de delar jag tror kommer passa in här! Nu kanske ni tycker det känns lite negativt. 
 
Och ja, jag kan väl hålla med om att det finns mer optimistiska synvinklar på det hela. Det gör det ju. Men som min pappa alltid har sagt: "Ju högre du försöker hoppa, desto hårdare landar du". Fast han sa också att "ju hårdare du landar, desto mer studsar du".
 
Så jag vet inte. Vi får se helt enkelt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: