mrjake.blogg.se

Inte ens Jesus hade fått brödet och fisken att räcka

Kategori: Allmänt

Jaha, det har varit lite dålig uppdatering här. Jag ber om ursäkt, men jag har haft fullt upp med att äta julgodis. Och dricka julmust. Med bacardi. 
 
Meniallafall. Jag har tillbringat fredagskvällen och natten hos min flickvän. Jo jag har faktiskt en sådan, tackar som frågar. Ett ståtligt exemplar om jag får säga det själv!
 
En av de första gångerna jag var hemma hos henne och åt tillsammans med hela familjen var en söndag. Familjen består av två föräldrar, min tjej och två yngre systrar. Mamman i huset hade alltså inte haft en tonårskille hemma hos sig, i alla fall inte som har ätit middag. För vi slog oss ner och började äta i godan ro, och jag är ju inte den som är den utan jag tyckte det var väldigt gott och åt med god aptit tills jag blev mätt. Sen tog jag förstås en liten portion till för man ville ju inte vara oartig, man ville ju visa att man uppskattade maten.
 
Det visade sig bara då att min tjejs mamma hade räknat med att jag skulle äta ungefär lika mycket som någon av de andra döttrarna. Så när vi var färdiga och maten var slut på faten, konstaterade hon att "det var roligt att jag gillade maten, men det var tur att hon bara hade döttrar". Det visade sig då att hon hade tänkt sig att det också skulle räcka till henne dagen efter på jobbet. Och till pappan.
 
Så ja. När jag kom igår hem till dem igår ropade hon glatt från köket att "idag var hon minsann redo!" Tydligen hade hon dubblat receptet när hon fick klart för sig att jag skulle komma. 
 
Jag tror minsann att hon kan bli en bra svärmor trots allt!

Kommentarer

  • LINNEA säger:

    sv; ja verkligen ! haha :)

    2012-12-31 | 10:20:54
    Bloggadress: http://liinneaelisabetpyrro.blogg.se
  • Anonym säger:

    Din flickvän verkar vara en ytterst ödmjuk själ!

    2013-01-13 | 22:51:23

Kommentera inlägget här: