mrjake.blogg.se

Alarmerande nyheter

Kategori: Allmänt

En av fördelarna med att bo hemma hos sina föräldrar är att man ofta har tillgång till en bil. Utan att behöva betala för den dessutom! Det är en perfekt lösning ur min synvinkel. Att ha tillgång till bil, men inte äga någon för då måste man genast börja betala en massa hit och dit. Ibland ganska oväntat. 
 
Som idag, när jag kom hem med bilen, körde upp den på uppfarten, hoppade ur och låste. Men innan jag hade kommit in genom ytterdörren började bilen tjuta och blinka något alldeles förfärligt. Jag låste upp bilen och tänkte liksom väl att det var någon dörr som inte var låst. Så jag öppnade förardörren igen och såg till att stänga den ordentligt innan jag låste igen. 
 
Den här gången hann jag faktiskt öppna ytterdörren innan det började tjuta och blinka igen. Jag låste upp bilen och tänkte liksom väl att det var ju själva fan, vilken dörrjävel är det som inte är låst?! Så jag öppnade alla dörrar, inklusive bakluckan och såg till att stänga allt ordentligt, innan jag återigen låste bilen. Den här gången kom jag faktiskt in i huset innan det började låta igen.
 
Jag stack ut handen för att låsa upp bilen, samtidigt som jag ropade in i huset:
 
Jag: PAPPA! Jag behöver hjälp!
 
Min pappa: (Nerifrån källaren) Vems bil är det som står och tjuter?
 
Jag: Det är vår bil!
 
Min pappa: Den silvriga?!
 
Jag: Nej, den gröna! Kan du komma?
 
Min pappa: Det är inte den gröna.
 
Jag: Men jo, det är den gröna! Kom nu!!

Min pappa: Det kan inte vara den gröna!
 
Jag: Men va?! Det var ju den jag körde, det är den som larmar! Jag är väl inte efterbliven!
 
Min pappa: (Kliver upp ur källaren) Det kan inte vara den gröna. För den har inget larm serru!
 
Jag: Nähä. (Sticker ut armen genom dörren och låser den gröna bilen. Efter cirka 10 sekunder börjar den GRÖNA bilen tjuta och blinka.) Tala om det för bilen då!
 
Så ibland är det väldigt skönt att man inte äger bilen själv. Speciellt när den beter sig såhär. Och jag ska ju inte gå så långt som att påstå att jag kan en massa saker om bilar. För det kan jag verkligen inte. Men min intuition säger mig att det är jävligt dyrt att laga ett billarm. Speciellt när det inte finns. 

Kommentarer

  • gangnam style säger:

    Är det detta du sysslar med på lördagskvällen? ;)

    2012-12-22 | 21:03:40
  • felicia- säger:

    sv: ja de är hur härligt som helst!

    2012-12-22 | 23:15:07
    Bloggadress: http://whofelicia.blogg.se
  • Fannie säger:

    Tacktack! :)

    2012-12-22 | 23:34:28
    Bloggadress: http://ffanniejonsson.blogg.se
  • Enya♥ säger:

    Sv; okej tack! :D

    2012-12-23 | 11:38:28
    Bloggadress: http://enyas.blogg.se
  • Matilda Johansson säger:

    Svar: Jo, men det är en fördel om man har någon talang i det med, annars funkar ju min taktik, va lite ivägen, jaga på bollen och sätt fällerben ;)

    Jag vill med ha körkort!! God jul! :)

    2012-12-23 | 19:49:44
    Bloggadress: http://enmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: