mrjake.blogg.se

Hattrick

Kategori: Är han igång igen?? Vafan vi som trodde vi hade blivit av med honom!

 

 

Jaha, då var det jag här igen då. Längesen sist, jag vet! Men å andra sidan har jag inte hört någon klaga över det heller så…

 

Nu förstår jag vad ni tänker. ”Vad är det för jobbig jävla slyngel som vänder på dygnet och är uppe klockan 4 på natten?!” Och ja, tackar som frågar får man väl säga. Men nu är det faktiskt så att jag jobbar natt, så det så. Och efter klockan 3 så är tv-utbudet lite begränsat såhär en vanlig vardag. Så att säga.

 

Vad ska då det här inlägget handla om? Ja hörrni, alla kära läsare, inte fan vet jag! Det är ju inte precis som att idéerna sprutar ur en såhär dags. Men jag kan i alla fall berätta om en fest jag var på i helgen. Det var en överraskningsfest för en polare som fyllde år och både släkt och vänner var inbjudna. Och förutom att födelsedagsgrisen brutalt kidnappades av några vänner på jobbet, blev ihälld en massa öl och sedan instängd i bagageluckan på bilen för transport hem, så tror jag inte han fattade att något var i görningen.

 

Jag var då själv inte med i själva kidnappningsdelen, så jag väntade tillsammans med alla andra hemma hos honom. Problemet var bara att jag hade lite svårt att skilja mellan ”kvart över” och ”kvart i”. Så när jag droppade in, cirkus en halvtimme sen (tydligen), stod en helt främmande släkt tillsammans med ett dussin vänner bakom ytterdörren när jag kom in. Och jag är inte den som är den, men det var nog fan det mest besvikna välkomnandet jag någonsin har varit med om! Fyra minuter senare kom dock födelsedagsgrisen till slut och allt blev väldigt lyckat.

 

Tilläggas kan dock att jag inte hade träffat honom på rätt länge, ett halvår eller så. Och det var kanske inte helt lyckat när all uppståndelse hade lagt sig efter hans ankomst, och jag klampar fram och broderligt klappar honom på magen och säger ”jävlar, det har minsann blivit några bärs sen sist! Vilken kagge!” Och han liksom svagt mumlar lite ledsamt ”jag har gått ner 10kg…”

 

När det blev dags för mat så blev det en ganska naturlig indelning med ett stort vuxenbord och ett halvstort ungdomsbord. Förutom alla kompisarna som jag kände sedan tidigare var där några småkids och en blondin i min ålder. För att liksom vara artig började jag efter ett tag intressera mig lite om henne och försökte inleda en konversation.

”Jaha, och vad har du för funktion i det här sällskapet då?” frågade jag.

Hon tittade på mig som om jag var lite lite dum i huvudet, sen svarade hon.

”Jag är födelsedagsgrisens flickvän!”

 

Och ja, sen efter mitt sociala hattrick så försökte jag ligga lite lågt. Det gick sådär.

 

Vad har ni gjort i helgen då?

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: